ExpertopinionInfomercials are an indispensible way of motivating members to refer you. What will they remember from your presentation? BNI Executive Director Ian Scott presents the fundamentals on how to optimize your presentation. Clarity and conciseness are the keys to success.

Adapt what you say to your audience

According to Ian, the basic principles for creating a successful infomercial are simple. Each person must think of the best way to ensure that the people in the room understand his or her message. Here are a few tips to do that:

  1. Give a meaning to your message
  2. Keep it simple
  3. Use keywords
  4. Make people want to know more

Five steps to getting referred

To be sure of creating a successful infomercial, Ian advises that you follow the five steps. In one minute, your presentation must say the strict minimum and answer one question: “How can I help you?” An effective infomercial gives members the opportunity to understand what you can do for them and their networks.

  1. Introduction
    “My name is Angela Greene, owner of Elevate Retention. I am an expert in customer and staff retention.”
  2. Tell a story (Unique Selling Proposition)
    “For my clients, I find out what their employees and customers “really” think of them. In order to do that, I ask them questions. At the end, I compile the anonymous answers in a written report with a suggested action plan that’s given to company leaders. Because respondents know their identity is protected, they give more honest answers to a third party. Then, with the relevant information and the proposed action plan, decision-makers can implement quality changes.”
  3. Ask for business opportunities
    “So a good referral for Elevate Retention is a proactive professional who always tries to be the best.”
  4. Call to action
    “If you hear someone talking about improving service and about customer loyalty, please give them my card and ask them if I can contact them.”
  5. Reminder
    “Keeping customers and employees first, Angela Greene, Elevate Retention”

Ian Scott is the Executive Director of BNI in BC. Over his 13 years of participation in BNI, Ian has developed uncommon expertise in word-of-mouth marketing. The 54 groups that are under his supervision are testimony to his passion for human relations.

Contact Ian Scott:
1-800-365-2276
ian@bnibc.ca

ExpertopinionL’infopublicité est un outil indispensable pour inciter les membres à vous recommander. Que retiennent-ils de votre prestation?
Ian Scott, directeur exécutif BNI, rappelle les principes fondamentaux pour optimiser votre discours. Clarté et concision sont les clés du succès.

Adaptez votre discours au public

Selon Ian, les bases pour réussir son infopublicité sont simples. Chacun doit penser au meilleur moyen de faire comprendre son message aux personnes qui sont dans la salle.

 

 

Voici quelques conseils pour y parvenir :

  1. Donner du sens à son message.
  2. Rester simple.
  3. Utiliser des mots-clés.
  4. Donner envie de connaître la suite de l’histoire.

Les cinq étapes pour se faire recommander

Pour être sûr de réussir son infopublicité, Ian conseille de respecter les cinq phases. En une minute, l’infopublicité doit dire le strict minimum et répondre à une question : « comment puis-je vous aider? ». Une infopublicité efficace permet aux membres d’assimiler ce que vous pouvez faire pour eux et leurs réseaux.

  1. Introduction
    “Je m’appelle Angela Greene, gérante de Elevate Retention. Je suis experte en fidélisation de la clientèle.”
  2. Racontez une histoire (proposition unique de vente)
    “J’ai découvert pour le compte de mes clients, ce que leurs salariés et clients pensent « vraiment » d’eux. Pour y parvenir, je les ai questionnés. À la fin, j’ai compilé les réponses anonymes dans un rapport écrit avec un plan d’action suggéré pour les dirigeants de la compagnie. En sachant que leur identité est protégée, les répondants donnent des réponses plus honnêtes à une tierce personne. Avec ses informations pertinentes et le plan d’action proposé, les décisionnaires peuvent mettre en place des changements de qualité.”
  3. Demandez des occasions d’affaires
    “Donc, une bonne recommandation pour Elevate Retention serait un professionnel proactif qui cherche toujours à être le meilleur.”
  4. Incitez à l’action
    “Si vous entendez quelqu’un vous parler d’amélioration de service et de fidélité de la clientèle, transmettez-lui ma carte s’il vous plaît et demandez-lui si je peux le contacter.”
  5. Pense-bête
    “Les clients et employés toujours au premier plan, Angela Grenne, Elevate Retention.”

Ian Scott est directeur exécutif BNI en Colombie-Britannique. Après 13 ans de participation au sein de BNI, Ian s’est forgé une expertise en marketing de bouche-à-oreille peu commune. Les 54 groupes sous sa supervision témoignent de sa passion pour les relations humaines.

Contactez Ian Scott :
1-800-365-2276
ian@bnibc.ca